آنچه باید پیرامون انتخاب رشته بدانیم

آنچه باید پیرامون انتخاب رشته بدانیم

انتخاب رشته علوم انسانی در پایه نهم

برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس‌های ادبیات و عربی امری ضروری می‌باشد؛ همچنین علاقه و توانایی در درس‌های حفظی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد. البته موضوعی که وجود دارد این است که اکثر دانش‌آموزان برای فرار از درس ریاضی به رشته علوم انسانی پناه می‌برند در حالی که تحصیل در رشته انسانی نیز به کسب توانایی به طور سطحی در درس‌های ریاضی نیازمند است. در هر حال کسانی که در  دبیرستان با رشته‌ی علوم انسانی فارغ التحصیل می‌شوند بایستی به فاکتور‌های روابط عمومی قوی و سخنوری، حفظیات قوی و به طور کلی مهارت‌های ارتباطی توجه داشته و آن‌ها را تا حدودی کسب نمایند زیرا که رشته‌های دانشگاهی علوم انسانی شامل روانشناسی، حقوق، علوم اجتماعی، اقتصاد، مشاوره، مدیریت و نیازمند کسب این مهارت‌ها می‌باشد.

شرایط پذیرش دانش‌آموزان در رشته علوم انسانی پایه نهم

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده در درس‌های مطالعات اجتماعی، زبان و ادبیات فارسی، عربی در سه پایه متوسطه (هفتم، هشتم، نهم) کمتر از ضریب 42 نباشد.
  • نمره زبان و ادبیات فارسی در سه سال اول متوسطه با ضریب 4 محاسبه می‌شود.
  • نمره درس مطالعات اجتماعی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می‌شود.
  • نمره درس عربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 2 محاسبه می‌شود.
  • داشتن حداقل معدل 14 برای تحصیل در رشته علوم انسانی

انتخاب رشته علوم تجربی در پایه نهم

رشته‌ی تجربی یکی از رشته‌هایی است که هم در دوران دبیرستان و هم در انتخاب رشته کنکور سراسری متقاضی بالاتری نسبت به سایر رشته‌ها دارد. چنانچه علاقه‌مند به تحصیل در این رشته می‌باشید بایستی بدانید که برای تحصیل در این رشته قوی بودن در درس‌های زیست‌شناسی، ریاضی و شیمی برای موفقیت دانش‌آموز لازم می‌باشد زیرا که رشته‌های دانشگاهی این رشته هم مرتبط با علم زیست، شیمی و ریاضی و فیزیک می‌باشد. دانش‌آموزان این رشته بایستی تا حدودی به حفظیات علاقه‌مند بوده و کنجکاوی و اشتیاق بالایی نسبت به منابع طبیعی از خود نشان دهند زیرا که این رشته تا حدودی به قوی بودن در ریاضی نیازمند است اما بیشتر به پدیده‌های طبیعی می‌پردازد به همین خاطر نداشتن علاقه در این زمینه بعدها موجب نارضایتی دانش‌آموز خواهد شد. برخی از رشته‌های دانشگاهی این رشته شامل، پزشکی، مامایی، فیزیوتراپی، زیست‌شناسی و می‌باشد.

شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته علوم تجربی پایه نهم

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده در درس‌های ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه (هفتم، هشتم و نهم) کمتر از ضریب 42 نباشد.
  • نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می‌شود.
  • داشتن حداقل معدل 14 برای تحصیل در رشته علوم تجربی

انتخاب رشته ریاضی و فیزیک در پایه نهم

همانطوری که از نام رشته بایستی متوجه شده باشید رشته‌ی ریاضی و فیزیک به توانایی بالای دانش‌آموز در این دو درس نیازمند است زیرا که اغلب کسانی که در این رشته تحصیل می‌کنند در آینده قرار است مهندس در گرایش‌های مختلف شوند پس داشتن پایه‌ی قوی در درس‌های ریاضی و فیزیک و همچنین شیمی برای موفقیت در این رشته لازم می‌باشد. دانش‌آموزان باید قدرت تجسمی بالایی نیز داشته باشند که دارا بودن این ویژگی در آینده کمک فراوانی به آن‌ها خواهد نمود. به همین خاطر توصیه می‌کنیم اگر در این درس‌ها نمرات خوبی کسب نکرده‌اید رشته‌های دیگری را انتخاب نموده و در آن تحصیل نمایید

شرایط پذیرش دانش آموزان در رشته ریاضی و فیزیک پایه نهم

  • مجموع سه نمره پذیرفته شده در درس‌های ریاضی و علوم تجربی در سه پایه متوسطه (هفتم، هشتم و نهم) کمتر از ضریب 42 نباشد.
  • نمره درس ریاضی و علوم تجربی در سه سال اول متوسطه با ضریب 3 محاسبه می‌شود.
  • داشتن حداقل معدل بالای 14 برای تحصیل در رشته ریاضی و فیزیک

 

منبع: iranmoshavere.com



نظر خود را بنویسید